Co byste měli vidět

čtvrtek 11. září 2014
Původně jsem chtěla post pojmenovat něco jako "Kulturní vložka pro váš den", ale nakonec se mi slovo vložka zdálo až moc ..."alarmující", takže proto takovej naprosto nelezuvámdozadku nadpis. 

Prostě a jednoduše už v článku Škola - pro někoho z pekla štěstí jsem vám ukázala pár věcí, které stojí za pozornost a to samé bych ráda provedla dnes. Řekla bych, že podobné články se tu mohou vyskytnout častěji, protože já ráda objevuji nové "kulturní a motivační" potěšení pro mojí duši. Haha, so touching. 

Na co jsem tedy narazila za posledních pár dní a co byste měli vidět? Jsou to tři videa, která mají docela společného jmenovatele. Dá se říct, že každé z nich vás něčím inspiruje, ale pravděpodobně každé z nich vás natočí trochu jiným směrem. 

Tak tedy první video, které sdílela makeup guru Kandee Johnson na její facebookové stránce. Tuhle ženu jsem objevila před několika lety a nejenomže se skvěle vyzná v makeupu a je naprosto originální svým stylem, velmi často sdílí motivační věci, které mi nejednou zvedly úsměv. Video sdílela ze stránky Prince Ea, což je ověřená stránka na facebooku, má svojí fanbase a toho člověka zná očividně přes 150 000 lidí. Prince Ea je rapper (velmi pěkný černoch, musím přiznat) a jak sami ve videu uvidíte, jeho tvorba je tak trochu úplně mimo klasický rap s textem stylu "hej ou, mám sex, peníze a drogy, pěkný baby...hej ou, yolo!" (to pravděpodobně nikdo nikdy takhle neřekl :D ). Mluví o světě, o lidech, o lásce...no posuďte sami. Mě se to určitě dotklo a půjdu projet jeho další tvorbu. 

Odkaz na video zde: Why I Think This World Should End.

_________________________________________________________________


Teď se přesuneme k člověku, který řekne ve videu jenom pár vět, ale i tak se vás to dotkne. Jeho jméno je Paul Smith, označovaný jako typewriter artist, tedy umělec, ale ne všední umělec se sadou štětců. Tenhle pán vám totiž vyrazí dech. Stvořil přes 400 kreseb jenom s pomocí obyčejného psacího stroje....což by možná ani nebylo tak úctyhodné, jenže Paul Smith trpěl centrální=spastickou obrnou, což je podle všeho vrozená nemoc, která se postupně s věkem zhoršuje. Jeho pohybové funkce byly čím dál tím víc horší, ale Paul Smith se vzdal svého koníčku jen několik let před jeho smrtí. Zemřel v roce 2007 a očividně to byl velmi sympatický pán. Video, které mě tolik zaujmulo, je toto:



          

Pokud vás zajímá o jeho životě ještě něco víc nebo byste rádi viděli další jeho obrázky, můžete se podívat i na tohle video:


_________________________________________________________________


Poslední video je zcela motivační speech, ale možná vás překvapí, kdo je speaker. Tyrese Gibson je běžně známý pouze jako herec (Rychle a zběsile, Transformers apod.), maximálně i jako rapper, ale jako motivační speaker? I já to nevěděla, ale od dob, kdy sleduju jeho facebook, jsem shlédla už několik jeho videí a vždy mě to nabudilo. Proto se s vámi dneska chci o jedno z nich podělit. Video, které začíná slovy "take your place, make your mark, live your life" najdete zde


Doufám, že vám dnešní článek zvedl trochu náladu a že jste o něco více motivovaní než před jeho přečtením. Já vám díky za přečtení, protože vím, že tyto vykecávající články nejsou úplně oblíbené, ale chci sdílet i takovéhle věci, které by čtenáře mohlo něčím obohatit, ne jenom beauty stuff apod. 

Mějte se krásně a usmívejte se! 

:)



4 komentáře:

  1. upřímně, taky by se mi vymýšlely motivační řeči s pár miliony na kontě asi docela snadno ;)...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ale proč myslíš, že ty miliony má? Právě díky svýmu přístupu k věcem, o kterejch ve videu mluví. :)

      Vymazat
  2. Kdyby to bylo tak jednoduchý, tak by je měl asi každý ne? Plus, nejsou právě peníze tou věcí, o které oba mluví jako o něčem, o co by primárně jít nemělo?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nějak teď nerozumím tomu, co se ti vlastně nelíbí. To, že má peníze nebo že dělá motivační videa právě proto, že má peníze? Moc ti nerozumim. Je nějaký nepsaný pravidlo, kdo by měl dělat takový speeches nebo je tak nějak společensky neuznávaný, když to dělá úspěšnej člověk? Já myslela, že je to právě naopak. Já osobně budu věřit víc člověku, kterej úspěšnej je, kterej něco dokázal, kterej může svý slova něčim podložit. Nevím no, to je můj názor.

      Vymazat

Děkuji za Váš čas. :)