Kouzlo adventu

neděle 20. prosince 2015

Máme tu čtvrtou vánoční neděli a od Štědrého dne nás dělí pouhé čtyři dny. Já se letos na Vánoce opravdu těším, až mě občas překvapuje, jak moc. Řekla bych, že vlastní domácnost ve mně zažehla pocit i vlastní potřeby Vánoce slavit - po svém. Přestože studentský život zrovna blahobytem neoplývá a finance na bohatou vánoční dekoraci nejsou, našla jsem maličkosti, díky kterým jsem si každou adventní neděli užila. A to i s přítelem, který Vánoce běžně neslaví. 

Umím si představit vaše nejisté výrazy, až budete scrollovat skrze mé rádoby vánoční fotky, protože doopravdy to tolik vánočně nepůsobí. Mně ale vůně svíčky a smrková větvička ve váze stačily, přeci jenom s tímto časem se pojí hlavně pocity spokojenosti a pohody...a ty jsem měla! 

Základem byl film, nejlépe pohádka...a vlastně nemusí být vůbec vánoční...zkrátka nějaká pohodová, zábavná. Jelikož jsem díky syndromu důchoďáctví, kterým poslední dobou trpím, sbírala v Albertovi nálepky jako šílená, získala jsem DVD Univerzita pro příšerky... no a tím pádem bylo jasno. 


Pokud jste chudý student/ka, určitě se vám bude hodit tato moje rada - pokud chcete vůni Vánoc, ale na Yankee svíčky zkrátka nemáte peníze, nejbližší vietnamci vás obdarují tou nejvánočnější svíčkou za 40 Kč. :D Sice jich budete muset očichat asi stovku, než narazíte na tu, která nesmrdí jako záchodovka, ale bude to stát za to. Stačí pět minut a máte vyvoněný celý pokoj.


A co s jídlem? Víte, jak se to říká - co dům dá. Pomeranč je hřích nekoupit, jablka jakbysmet a k večeři? Možná vás budu šokovat, ale zkuste Bio pomazánku s příchutí ananasu a kari. Kdo ví proč, ale vážně mi to připomínalo Vánoce. Stačí opéct chleba, namazat a ozdobit polníčkem. Ten navíc můžete hodit do salátu, kam nakrájíte rajčata a žlutou papriku a hnedle máte večeři ve vánočních barvách. 


Zapomeňte ale na obyčejné okusování jablka a sáhněte po skořici. To je moje vánoční třešnička na dortu. :) 


Ohledně výzdoby jsem musela trochu bojovat, ale sobík (v létě Bambi) to uhrál a naštěstí si vydobyl místo na zrcadle. 


Tuto adventní neděli trávím už doma, řekla bych vám, že doma je doma a ono je, ale přiznám se, že "to moje" mě už láká čím dál tím víc. Já jsem asi dospělá. 

Tak že bych to oslavila nějakou Disneyovkou? 

Jak jste trávily adventní neděle vy? Znamená to pro vás něco nebo je to neděle jako každá jiná? 

Mějte se krásně a buďte v pohodě! 

:)

4 komentáře:

  1. O ty pomazance slysim prvne, ale nutne ji chci vyzkouset! :D
    A ten spbik je skvelej, klidne bych ho mela na zrcadle celej rok :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je úžasná a mají ještě dost jiných, zvláštních příchutí - měla jsem ještě rajče a bazalku a to byla bomba! :)

      Vymazat
  2. Ta pomazánka je dokonalá. Ráda si ji kupuji.
    Jinak k těm vánočním svátkům, kdyby to nebylo v kalendáři a neřvala to na mě média ze všech směrů, tak ani nevím, že nějaké vánoce jsou.
    Atmosféra nějak chybí. Na druhou stranu, když poslouchám kolegyně v práci, máme doma klídek. Nestresuji se tím, že nemám drahé dary, dvacet druhů pečiva, stromek, ve špajzu deset kilo brambor na salát, perníkový betlém, vločky v oknech... Doma je klid.
    Lehce ozdobená palma, jmelí nad dveřmi do ložnice, vůně skořice a hřebíčku (stačí do hrnce nalít trochu vody, špalík skořice, pár hřebíčků, případně badyán a nechat na plotně třeba na dvojce prohřívat).
    Někdy mám tyhle "chudé" vánoce raději. Člověk si je víc užije. :)

    Tak krásné svátky. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě - je to prostě o tom, jak si to člověk užije. Nemám nic proti velkolepým dekoracím, pokud to ovšem člověk nedělá jen na oko, ale kvůli sobě a vlastní radosti. :)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas. :)