Výjezd za telátkama - 7.10.2014

středa 8. října 2014

Tento článek opět patří do projektu JAK SI ŽIJU, snad si ho dnes jako článek bonusový užijete a přidáte se k projektu taky! :)

Sice je středa 9:21, já bych měla sedět na přednášce z biologie a psát si poznámky, ale sedím na bytě s černým čajem v ruce a dávám si volníčko. Hold prázdný byt je tu čirou výjimkou, tak toho s plesajícím srdíčkem využívám. 

Chtěla bych vám sepsat pár řádků o včerejším výjezdu, kdy jsme navštívili opět kravín, ale také masný chov prasat, také krav a stáje koní. Nudnou přednášku o výrobě krmiv bych snad i radši vynechala. 

_________________________________________________________________

Tak jsem si ráno pěkně vstala na šestou, celkem v klidu, žádný breky. Jídlo na celý den jsem měla už připravené z předešlého dne, takže stačilo si uvařit můj Ranní s citronem, zakápnout ho mlíkem a nasnídat se. Posbírala jsem pár věcí do batohu, oblékala si džínové legíny s tím, že minule jsme do žádnejch hoven přece nešli a začala se malovat. Jenže najednou jsme už nestíhali a museli jsme s G. na tramvaj klasicky popoběhnout. V 7 ráno máme totiž přednášku chovu zájmových zvířat. 


Což mě výjimečně moc nebavilo, asi prostě jen kvůli náladě či co. Brali jsme březost fen, porod, péči o štěňata apod. Možná byste si mohli najít, co je takový os penis a k čemu slouží. A jedna perlička - pro psy je předehrou společné běhání. Takže jsem se docela nasmála, protože si automaticky všechny ty zvířecí zvyklosti představuji na lidech. 

Před devátou jsme už seděli v autobuse a všichni se rozhodli, že jako vzorní studenti si vytáhnem své Najbrty (bible anatomie) a budeme se učit. Bohužel jsme ale všichni skončili se zavřenými víčky a nějaký kostičky a lopatky nám byly šumák (nebo že bych mluvila jenom o sobě?). 

Nejdříve jsme navštívili masný chov krav a prasat. Krávy byly náádherné, to uvidíte za chvíli sami. Pásli se na obrovské louce, která se svažovala z kopce a na to, že byly na volném prostoru, se nás tak moc nebály a dostali jsme se k nim opravdu blízko. Potom jsme měli možnost vidět různé sekce prasat (dle věku, umístění apod.). Musím vám říct, že rozumím lidem, co mají doma ty zakrslé čuníky jako domácí zvíře, protože na nich je ta inteligence tolik vidět. 



A teď mé tři oblíbené s G. :)



Prasátka byla neskutečně roztomilá a představte si, že občas štěkají jak psi (nebo spíš štěňata). Člověku ale potom dojde, že vlastně tohle mu ale končí na talíři (i když mě tohle spíš dorazilo minulý týden na kuřatech, protože já vepřové moc nejím). 



Pán, který nás po sekcích provázel dovršil svůj výklad slovy "Prasata jsou velmi inteligentní a čistotná zvířata, zatímco takový koně a skot...to jsou teprve prasata!" a to mě tedy pobavilo. :D 

Dále jsme se museli účastnit exkurze po skladech a výrobnách krmiv, což byla ooobrovská zábava a navíc to tam smrdělo jako v pekárně (kde jsem měla jeden čas brigádu), takže opravdu skvělá nostalgie.

Naštěstí nás ale brzo vzali do kravína, kde jsme si poslechli něco o koloběhu krav a telat v kravíně. Kdy je kráva březí, jak dlouho, kdy se odstavují telátka, co potřebují, co s nimi dělají apod. Velmi ráda podotýkám, že vše, co jsme včera viděli, patří k velmi dobrým chovům a především tam mají skvělé (nebo alespoň lepší) podmínky. Pokud jste si tedy říkali "proboha, to vypadá strašně, kde jsou ty prasata zavřený", tohle je ještě takový prasečí ráj. To samé platí u krav. Na potřeby toho kravína a celkově chovu jako takového je to stále čistší prostředí, přestože jsme skončili s botami od hoven. 

Byl to ale zážitek, když mi telátka olizovala ruce a myslela si, že mi z prstů poteče mléko a ono prdlajs. :)
(omlouvám se za svoje nehty, taky se na to nemůžu dívat)



No ještě scrollujte dál, ještě vám tu něco zbylo! :)




A takhle to vypadá, když se krávy dojí, docela zvláštní, co? Jo a nekecám, ale v jednu chvíli tam měli fakt puštěný rádio, celkem Slunce, seno... :D


Byli jsme i u koníků, ale tam se moc fotit nedalo, protože jsme byli všichni namačkaní ve stájích mezi boxy. 

Zpět jsem se vracela naprosto odrovnaná. Nevím, čím to je, ale minulý týden jsem jela domů ve stejném stavu, prostě a zkrátka odtrpěla jsem si cestu s šílenou migrénou, takže z učení zase nic nebylo. Kamarádka mi řekla, že bych to mohla mít z nízkého tlaku a z toho neustálého stání, protože většinu přednášek jsme prodělali ve stoje...a docela si myslím, že je to možné, jelikož nízký tlak mám celkem často. Minule mi bylo i lehce na omdlení, ale tohle byla taky šílenost. Hold to není všechno úplně easy. 

Večer jsme si s holkami uvařili kukuřici, co si G. půjčila někde na poli a snažili se učit anatomii. Máme umět na čtvrtek končetiny a já jsem teprve začala dolní, shame on me. 

_________________________________________________________________

Tohle blogerský vlogování mě moc baví, chcete, abych pokračovala? Doufám, že to na vás nebyl přehršel fotek, mám jich sice mnohem víc, ale dělalo mi problém vybrat ty nejlepší. Jsem ale moc ráda, jak dopadly, obzvlášť ty hnědý limuzinky jsem skvěle chytla. 

Chtěli byste se taky jednou podívat do backstage všech velkochovů?

Mějte se krásně a dejte si dnes radši nějakou zeleninu! 

:)

2 komentáře:

  1. ranni s citronem a mlikem? jako znam cernej s mlikem, ale s tim citronem, nesrazi se to mliko? to jen tak na okraj :-D to tu anatomii nosite do skoly v baglu jako jen tak na cteni do tramvaje? jestli se nepletu je to pekne tlusta knizka :) ty malinky prasatka jsou krasny <3 a to telatko to no je super. urcite chci pokracovani a fotky a vsechno :) taky jsme byly po chovech, ale ne takhle detailne :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On se ten čaj jmenuje Pickwic Ranní s citronem (žlutá krabička) a je to ten nejlepší čaj na světě! :D Jinak mám Najbrta v papírech a dávám si do fólie kapitolu, kterou máme umět. ;)
      Prosímtě a na jakou školu že to chodíš? :)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas. :)